Ben je op zoek naar een leadgeneratie methode die opvalt en je doelgroep weer enthousiasmeert? 

Met leadgeneratie via LinkedIn laat je je doelgroep weer positief reageren op je benadering! 

In dit artikel leer je wat LinkedIn leadgeneratie inhoudt en waarom het zo goed werkt binnen de zakelijke markt.

Lees de blog en ontdek of deze manier van Leadgeneratie bij je past (als je van enthousiaste reacties en een hoog conversiepercentage houdt dan kan dit bijna niet anders). 

LinkedIn leadgeneratie- header

De inhoudsopgave: wat kom je te weten in deze blog?

Wat is LinkedIn leadgeneratie?

Bij LinkedIn leadgeneratie gebruik je LinkedIn om je doelgroep te benaderen. Met als hoofddoel: 'nieuwe klanten werven'. 

Je gaat bij LinkedIn leadgeneratie actief op zoek naar nieuwe leads. Het eerste contact dat doe je via LinkedIn. De overige contactmomenten vinden bijvoorbeeld plaats via Zoom of door middel van een bezoek op locatie (ouderwets he?!).

Met LinkedIn leadgeneratie focus je je op de zakelijke markt. Ben je actief binnen de consumentenmarkt? Dan zijn er effectievere social media platformen om je doelen te realiseren. 

LinkedIn leadgeneratie- wat is het

LinkedIn Leadgeneratie via persoonlijke video’s 

Ben je wel eens benaderd door iemand met een standaard tekstberichtje? Grote kans dat je hier niet op in bent gegaan. Wie weet vond je het zelfs irritant of ongepast. Je wil niet dat je prospects hetzelfde denken over jouw berichtjes. Gelukkig is er een alternatief voor dit standaard tekstberichtje. 

Je kunt er dus voor kiezen om tekstberichtjes te sturen, maar is het niet beter om voor een persoonlijkere benadering te gaan? Deze personalisatieslag maak je door video’s te sturen via LinkedIn. Deze blog focust zich dan ook op deze specifieke vorm van leadgeneratie. Lees verder en leer meer over LinkedIn leadgeneratie via persoonlijke video's. 

LinkedIn leadgeneratie - sturen van videos

De voordelen van video ten opzichte van tekst
  • Het grootste gedeelte van de informatie die mensen oppikken is visueel
  • Visuele content wordt sneller verwerkt door onze hersenen
  • Je bouwt een persoonlijkere band op met de ontvanger.

Maar waarom werkt het sturen van video’s via LinkedIn zo goed in het genereren van leads? Hier zoomen we in het vervolg van dit artikel op in. Lees verder en ontdek het. 

Waarom werkt leadgeneratie via LinkedIn zo goed?

Dan nu het langverwachte antwoord op de vraag waarom leadgeneratie via LinkedIn zo goed werkt: 

Reden 1. Je doelgroep is aanwezig op LinkedIn

LinkedIn brak in 2021 in Nederland door de magische grens van 5 miljoen gebruikers. Daarmee komt het social media platform op de 5e plek van meeste aantal gebruikers. Alleen WhatsApp, Facebook, YouTube en Instagram hebben meer gebruikers. Maar zou je via deze 4 platformen je zakelijke prospect benaderen? Lijkt ons van niet!

 LinkedIn leadgeneratie - je doelgroep is er aanwezig

LinkedIn is dus by far het grootste zakelijke social media platform. Grote kans dat jouw doelgroep op LinkedIn zit. Is er eigenlijk wel een ander social media platform gericht op de zakelijke markt naast LinkedIn?

Reden 2. Persoonlijke + vriendelijke manier van benadering

Leadgeneratie (vooral Outbound) wordt wel eens als opdringerig en vervelend ervaren. Maar wanneer voelen mensen dat zo?

Mensen waarderen het niet wanneer ze gestoord worden en wanneer de benadering onpersoonlijk aanvoelt. Je wil je geen nummertje voelen, toch? Voorkom dat jouw potentiële klant zich een nummertje voelt door persoonlijke video's te sturen via LinkedIn.  

In je video laat je zien dat je de pijnpunten en uitdagingen van de ontvanger begrijpt. Je stuurt een video specifiek gericht op de individuele ontvanger. Daarbij kiest de ontvanger er zelf voor om de video wel of juist niet te openen en wanneer hij of zij de video bekijkt. Je legt de controle bij de ontvanger. Dit is bij benadering via de telefoon wel anders!

Wil je de ontvanger van de video zo goed mogelijk leren kennen? Stel dan een buyer persona op van jouw ideale klant. Zo weet je tegen wie je praat. Het opstellen van een buyer persona zorgt ervoor dat je beter inzicht krijgt in de pijnpunten en vraagstukken die bij je potentiële klant leven. 

LinkedIn leadgeneratie: Buyer persona template

Reden 3. Het valt op!

We krijgen steeds meer prikkels op ons afgevuurd. Uit onderzoek blijkt dat we tot wel 3000 reclame-uitingen per dag voorbij zien komen. Hoeveel uitingen denk jij te zien op een dag?

Wil je als marketeer opvallen? Ben dan uniek! Video’s sturen via LinkedIn is een kans om jezelf te onderscheiden. Wanneer al je concullega’s een standaard bericht sturen naar hun prospects en jij stuurt een persoonlijke video, wie valt er dan meer op denk je?!

Reden 4. Het is meetbaar

Is het voor jou ook zo belangrijk dat wat je doet meetbaar is? Deze wens is veelvoorkomend binnen de sales en marketingwereld. Logisch ook, want hoe ga je anders jouw bijdrage aan het binnenhalen van die nieuwe klant onderbouwen? 

LinkedIn leadgeneratie - meetbaar

Gelukkig is leadgeneratie via LinkedIn perfect meetbaar. Je ziet het percentage dat je video opent, je ziet hoe lang er naar de video gekeken wordt en je houdt bij wat het conversiepercentage is van 'verstuurde video' tot  SQL  (oftewel Sales Qualified Lead). 

Reden 5. Je connect direct met de DMU

Wanneer je leads via telemarketing genereert krijg je vrijwel nooit de persoon te pakken die de beslissing neemt. Grote kans dat je een ander persoon aan de lijn krijgt. Deze persoon vraagt je dan om op een later moment terug te bellen. Bij telemarketing is het altijd de vraag of je de Decision Making Unit (oftewel DMU) binnen de organisatie te pakken krijgt. 

Met leadgeneratie via LinkedIn heb je dit probleem niet. Benader je je prospects via LinkedIn? Dan krijg je iedereen te pakken, zelfs de CEO van het bedrijf. Al moet hij of zij dan wel je verzoek accepteren natuurlijk. Je wil voorkomen dat je ongewenst een video stuurt. Dit komt opdringerig over. 

LinkedIn leadgeneratie - je connect de DMU direct

Reden 6. Je krijgt leuke reacties

In tegenstelling tot leadgeneratie via de telefoon levert LinkedIn leadgeneratie veel leuke reacties op. 

Start je met LinkedIn leadgeneratie? En ga je via dit platform persoonlijke video’s sturen naar je doelgroep? Bereid je dan vast voor op enthousiaste reacties. Hieronder een greep uit de reacties die wijzelf kregen.

Reacties op LinkedIn leadgeneratie via video: 

“Dank je wel. Ziet er goed uit. Ik heb momenteel geen interesse, maar tof dat je dit zo doet. Nog niet eerder meegemaakt :)”

“Bedankt voor de video. Even bellen kan nooit kwaad natuurlijk :) Ik ben momenteel op vakantie. Over 2 weken ben ik weer aan het werk en kunnen we een call inplannen.”

LinkedIn leadgeneratie - leuke reacties

“Thanks voor je actie. Ik ben benieuwd wat je kan betekenen. Zojuist een meeting via je link ingeschoten voor volgende week dinsdag. Laten we dan kennis maken!”

“Normaal gesproken reageer ik lang niet op elk bericht dat ik krijg. Origineel is wat jullie doen zeker! Vind de laagdrempeligheid, het persoonlijke en de video erg tof. Heb je die video echt alleen voor mij opgenomen of is hier nog een mooie automation op losgelaten? Zeker als het makkelijk schaalbaar is heb ik wel interesse om daar eens met je over te sparren!”

Starten met leadgeneratie? Optimaliseer dan eerst je LinkedIn strategie

Lijkt het je wel wat dat leads genereren via LinkedIn? Perfectioneer dan eerst je LinkedIn strategie. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je profiel weer up-to-date is. Check onderstaande blog en ontdek wat voor voorbereidingen je moet treffen om optimaal voorbereid te zijn: 

ONTDEK HET POTENTIEEL VAN lINKEDIN

Meer weten over LinkedIn leadgeneratie? 

Ben je ook zo enthousiast over deze vorm van leadgeneratie? We vertellen je graag meer over leadgeneratie via LinkedIn. 

Neem contact met ons op en ontdek wat deze vorm van leadgeneratie voor jou kan betekenen.