Eén systeem voor Marketing, Sales én een bijbehorend CRM. Dat is de kracht van Hubspot. Ben je benieuwd wat de voordelen zijn voor jouw organisatie? We leggen het uit in dit blog.
Wat is HubSpot?
HubSpot biedt tools voor marketing, sales en service teams om makkelijker en sneller te werken. Het CRM systeem werkt als een centrale plek waar alle data in wordt opgeslagen.
De software heeft dus verschillende tools die je individueel van elkaar kunt inzetten. Maar ze zijn gemaakt met het idee om met elkaar te communiceren.
Dit betekent dat sales ook de data van marketing kan inzien, en andersom. Je bent hierdoor altijd op de hoogte van wat er speelt. Welke campagnes lopen goed? Hoe worden de waardevolle contacten die marketing aanlevert, opgevolgd door sales? En hoe kan marketing bijdragen aan meer sales?
Alles is transparant. Door op die manier samen te werken versterk
je elkaar en maakt een systeem als HubSpot je leven makkelijker,
in plaats van ingewikkelder.
De voordelen
Koppelingen
Werk je al met een ander CRM systeem of applicaties die belangrijk zijn voor jullie? Dat is geen probleem want HubSpot heeft een enorme database aan systemen die je kunt integreren.
Dit kan een uitkomst zijn als je bijvoorbeeld werkt met Salesforce, maar je wilt HubSpot wel inzetten voor je inbound marketing activiteiten. Een greep uit de integratiemogelijkheden zijn Salesforce, Eventbrite, Typeform, GoToWebinar, Wordpress, Gmail enzovoort.
Betere samenwerking
De samenwerking tussen marketing en sales wordt makkelijker met HubSpot. Je kunt de inspanningen die je beide levert eenvoudig rapporteren, omdat HubSpot alle resultaten transparant maakt. Dit betekent ook dat het makkelijker wordt om te sturen op resultaten en activiteiten beter op elkaar af te stemmen.
Taken automatiseren
Taken die je nu nog handmatig uitvoert, kun je gaan automatiseren met behulp van automation software.
Je kunt bijvoorbeeld automatische opvolg e-mails versturen wanneer iemand content download.
En een taak in je takenlijst ontvangen wanneer een belangrijke prospect de website bezoekt of een e-mail opent. Het zijn handelingen die te vergelijken zijn met een binnendienst medewerker, maar dan digitaal.
Gebruiksvriendelijk
Het systeem van HubSpot is gebruiksvriendelijk waardoor iedereen in je team er snel zelfstandig mee kan werken. Het biedt ook een eigen trainingsplatform - HubSpot Academy - waarin je alles over de software kunt leren (en over nog veel meer onderwerpen). Ondanks deze zelfvoorzienende mogelijkheden kan het toch fijn zijn om met een HubSpot partner te werken - zodat je aan de juiste knoppen draait en HubSpot waarde toevoegt aan je organisatie.
De mogelijkheden
Het CRM van HubSpot is gratis te gebruiken. Er zijn verschillende software pakketten beschikbaar voor zowel de marketing, sales en service afdeling. Er zijn 3 licentiemogelijkheden binnen deze afdelingen: de Starter, Professional en Enterprise licenties. Het marketing pakket kun je vervolgens nog uitbreiden met de CMS tooling voor het beheren van je website in HubSpot.
Een hele hoop opties. Hoe maak je hierin een verstandige keuze? Ook hierin kan een partner je helpen. Zij kijken samen met jou naar je doelstellingen en hoe je HubSpot hiervoor wilt gaan inzetten. Dit is het vertrekpunt voor het maken een goede licentie keuze.
HubSpot Ervaringen
Grote software leveranciers doen regelmatig onderzoek naar de ervaringen van klanten met software bedrijven, waaronder HubSpot. Hieronder hebben we een aantal van de grootste onderzoeksresultaten voor je op een rij gezet.
G2
HubSpot is op de vierde plaats geëindigd in het wereldwijd
onderzoek van G2 naar de beste softwarebedrijven van 2020.
G2 is een groot softwarebedrijf dat ieder jaar een onderzoek
uitzet welke software het beste uit de test komt in verschillende
categorieën.
Trustradius
In het Trustradius onderzoek is HubSpot erkend als 'Top Rated'
van het jaar 2020. Met een score van 8,4 op 10 wordt HubSpot
door de TrustRadius-gemeenschap erkend als een
waardevolle speler in de software categorieën
Marketing Automation, All-in-One Marketing en
Marketing Analytics.
HubSpot is erkend als een 2020 Gartner Peer Insights-keuze vanklanten voor
CRM lead management. Gartner definieert CRM toepassingen op basis van hun
vermogen om de inbound en outbound leadgeneratievan een bedrijf, online en offline,
te vergemakkelijken.
Benieuwd naar HubSpot?
Ben je benieuwd welke oplossingen HubSpot voor jouw organisatie biedt? En wil je de tools eerst zien, zonder ergens aan vast te zitten? Dat kan! We geven je graag een HubSpot Demo.